Asi není třeba říkat, že nic není zadarmo. To platí nejen o veškerých výrobcích, ale také o službách. I za ně musíme platit, jakkoliv by se nám to mohlo zdát zbytečné. Avšak i lidé, kteří tyto služby provozují, jsou jen lidé, kteří si chtějí vydělat na živobytí a dostat za svou práci, kterou odvedou, zaplaceno. To se týká i vedlejších služeb, jako je například rozvoz květin Olomouc, což je doplňková služba nabízená pobočkou květinářství v Olomouci. Dobrá, co všechno je ale v ceně této služby zahrnuto?
V první řadě je to samotný dovoz květiny na danou adresu. D částky, kterou za to zákazník zaplatí, se musí započítat spotřeba pohonných hmot, amortizace automobilu, mzda řidiče a samozřejmě zisk firmy, kvůli kterému to hlavně dělá. A to vše jak za cestu tam, tak za cestu zpět. To je nezbytné proto, aby na této službě firma vůbec vydělala.
Ovšem to není vše. Kytici je také potřeba připravit, a i to stojí zákazníka peníze. Musí totiž zaplatit jak cenu květin, za kterou je květinářství koupilo, tak i materiálu, který je k přípravě použit, jako je celofán, provázek a další. I tady je také potřeba zaměstnanci za jeho práci zaplatit, a i z tohoto úkonu chce mít firma zisk.
Můžeme se samozřejmě ptát, zda bychom nemohli na něčem z toho ušetřit. Otázkou však je, na čem. Je jasné, že na svůj zisk si firma sáhnout nenechá. Koneckonců, právě kvůli němu to dělá. Podobně jsou na tom zaměstnanci s platem – rozhodně by byly velké protesty, pokud by měly být sníženy. Zbývají jen náklady na materiál. A zde je příležitost hledat levnější, avšak stále spolehlivé dodavatele.
Nemějte však iluzi, že pokud se to povede, bude cena služby levnější. To rozhodně nikoliv, ušetřené peníze půjdou do zisku firmy. To je běžná obchodní praktika všude na světě. Takže zákazníkovi nezbývá nic než platit, nebo doručit květinu sám. Je jen na nás, jak se rozhodneme.