Nádherné webové stránky nejsou všechno. Svým čtenářům musíte poskytnout dostatečné množství relevantních informací, které je budou zajímat. Marketing je poměrně složitá věc. Když ho ale využijete správně a naplno, můžete se těšit báječným výsledkům. A vůbec nezáleží na tom, jaké produkty či služby nabízíte.
Dvě možnosti
Ve světě online marketingu najdete dvě základní varianty, které můžete využít k efektivní propagaci svého webu. První je přirozená a neplacená. Jde o tzv. organické vyhledávání, kdy lidé zadají určitý termín (klíčové slovo) a výsledky, které mu nejvíce odpovídají se umístí v horní části stránky jako přirozený výběr.
SEO a obsahový marketing
Tento druh je oblíbený z několika důvodů. Především je mnohem důvěryhodnější, protože jde o skutečně relevantní údaje. Pro potenciální klienty jsou lákavé a častěji volí právě ty. Výhodnější také je, že je to zdarma. Na druhou stranu vám ale nepřinesou pozitivní výsledky tak rychle. Jde o dlouhodobé snažení, které ale při správném přístupu přinese své ovoce.
SEO je tzv. optimalizace vyhledavače . To jednoduše znamená, že analyzuje klíčová slova a podle toho se odpovídající weby zobrazují na stránce. Využít k tomu lze Google Analytics, anebo Sklik od Seznamu. Po zadání klíčového slova se dozvíte jeho úspěšnost u klientů. Podle toho můžete zvolit ta správná slova. Ale počítejte s tím, že je to běh na dlouhou trať.
PPC reklama
Druhou, placenou možností je placená reklama. Té se říká PPC, neboli Pay Per Click. Její jméno má svůj důvod, protože za ni sice platíte, ale pouze ve chvíli, kdy na odkaz někdo skutečně klikne a dostane se na vaši webovou stránku. Výhodou je rychlost její odezvy a možnost ji kdykoli vypnout či zapnout.
Navíc funguje stejně dobře prakticky v jakémkoli vyhledavači, takže můžete stejný model využít na více místech. I zde samozřejmě hraje její roli relevantní obsah. Na ten si musíte dát pozor bez ohledu na to, pro co se rozhodnete.