Vždy když přijdete do obchodu, nebo prohledáváte leták s výrobky daného obchodu, všude na každé stránce vás čeká nápis: Sleva, akce, při koupi dvou dostanete třetí zdarma a podobně. Věřte, že to není pouze dobrá vůle výrobců, ale velmi dobrý marketingový tah, jak přepnout přemýšlení zákazníků.
Již několikrát byla řešena kauza s dvojí kvalitou potravin. V zahraničí přidávali více surovin, které daný výrobek potřeboval. Nikomu z nás ale nedojde, proč tomu tak je. Je to právě kvůli zvykům zákazníků vyhledávat pouze výrobky se slevou. Výrobce se snaží výrobek "ošidit" natolik, aby tam mohl dát značku akce. Protože výrobek bez akce s dražší cenou by si koupilo mnohem méně lidí. Je třeba si uvědomit, že ta značka "akce" vždy znamená nějaký handicap pro výrobek. Může to být třeba i datem spotřeby, nebo vyklízením skladu.
Dalším způsobem, jak se výrobci snaží nás nalákat na "zlevněné" výrobky je takzvaná falešná sleva. Ano i toto existuje, ale málokdo si toho všimne. Výrobce nastaví základní cenu výrobku vyšší, než je normálně a pomyslná sleva pak sníží jeho cenu na normální prodejní. To pak vyvolá v zákazníkovi dojem, že je výrobek výhodný a opravdu zlevněný.
Velmi populární je prodávat výrobky s akcí "dva za cenu jednoho" a podobně. V tomto případě se jedná o výrobky s nižší trvanlivostí, nebo při vyklízení skladu. Celková cena za určitý počet výrobků je pak menší, než kdybyste si koupili třeba jeden kus. Například: dva kusy koupím za patnáct korun – za cenu jednoho, a jeden bude také za patnáct. V tomto případě si samozřejmě vyberu ty dva. To je logické. Ale jsou i druhy těchto akcí, které zákazníka nutí si koupit více kusů a zaplatit za ně stejnou cenou, jakou by zaplatili i bez akce, nebo o pár korunek menší. V zákazníkovi tato akce vyvolá pocit, že ušetřil. Ale cena za kus u těchto druhů akcí bývá vyšší než normálně. a cena za třeba pět kusů je pět krát normální cena kterou ten výrobek má. Tímto způsobem pak prodejce velmi dobře vydělává a vy jste v tuto danou chvíli schopni dát za pět kusů vašeho oblíbeného výrobku peníze, které byste jinak bez akce nedali.
Způsobů, jakým na nás výrobci vydělávají je několik. Je jen na nás, jestli jejich triky prokoukneme a jak budeme hospodařit s našimi penězi.